FOKUS-tur 18.-19. juni 2019

Klikk for stort bildeFokus 19 Gruppebilde fra Meltinden I år var det Konsvik barnehage som hadde æren av å stå som vertskap for Lurøys kommende førsteklassinger. På grunn av reiseavstander og rutetider fikk vi to nesten fulle dager sammen i Konsvik.

Vi hadde planlagt å være ute og vise frem noen av de plassene vi bruker som tur og aktivitetsområder. Etter frokost gikk vi på tur til Meltinden, med utsikt over Konsvik, og i klarværet så vi både Kvarøy, Træna, Lovund, Lurøya og Aldra. På turen fant vi også den magiske skatten til Hestmannen - en skatt bare den som vil dele med andre kan finne. Alle fikk ta med seg hjem sin del av skatten.

Klikk for stort bildeFokus 19 Eventyrstund med Katrine Tilbake på skolen ble det middag. Sleneset og Lovund stod for pizzakomposisjonen og her har vi en vinner – dette kunne de gjort profesjonelt. Etter middag var det aktiviteter og litt kveldsgodis, før vi begynte å klargjøre til soving i gymsalen.

Rundt kl 21.00 var det stille inne på sovesalen.

Dag 2 startet med frokost kl 08.00 og etter mat, pakking og litt aktiviteter var vi klare for neste turmål som var Tusseleiren. Her var det muligheter for ulike aktiviteter i skogen. Lunsjen ble grillede pølser i lompe med en sterk kakao til slutt. Varm kakao er godt selv når sola titter frem mellom skyene.

Etter tilbakekomst til skolen begynte noen å klargjøre seg for hjemreisen. Noen hadde egen transport, mens andre tok bussen. Vi vil rette en stor takk til Boreal Sjø som ventet med fergeavgangen fra Stokkvågen, slik at barna fra Lovund, Sleneset og Onøy kom seg hjemover tidligere.

Totalt har vi vært 20 barn og 11 voksne. Det har vært tårer og latter og vi har blitt kjent med mange nye fjes og truffet gamle venner. Vi i Konsvik takker for samværet disse dagene og ønsker både skolestartere og barnehagefolk en riktig god ferie og ny høst med de muligheter som der vil komme.

Bjørn og Christina.

Klikk for stort bildeFokus 19 Aktivitet i Tusseleiren Klikk for stort bildeFokus 19 Lunsj i Tusseleiren