Et hav av ideer fra bolystgruppene i Liv laga- prosjektet!

Bolystgruppene startet formelt sitt arbeid 5. juni i rådhuset på Onøy. Da var representanter fra alle bolystgruppene i kommunen til stede og vi fikk en god giv til det videre arbeidet.

Nettverk

Nå lages det liv i Liv laga- prosjektet, og livet lages av alle som er med. Flere av deltagerne melder om at det er viktig å kunne møtes på tvers fra hele kommunen. Det å lytte til andres ideer og erfaringer gir god motivasjon til egne initiativ og aktiviteter. Det skapes rett og slett muligheter.

Arbeidsmetoder i Liv laga-prosjektet

I prosjektet kan det benyttes ulike metoder og verktøy. Vi har allerede vært innom flere. Prosessarbeid og prosessledelse er metoder og arbeidsformer vi kommer til å benytte gjennom hele prosjektet.

Hvorfor bruke prosessledelse i egen organisasjon?

«Prosessledelse som verktøy er relevant når man ønsker å legge til rette for endring, bringe sammen forskjellige mennesker og perspektiver for å finne nye svar, ideer og løsninger på ulike utfordringer. Det handler i stor grad om å skape interaksjon og samhandling på tvers av organisasjonen eller de involverte, og få deltakere i prosjekter, team eller avdelinger til å skape resultater sammen». Sjekk ut mer om prosessledelse hos lent.

Bolystgrupper

Livet eller «bølgene» i Liv laga- prosjektet lages i dette tilfellet av medlemmer i bolystgruppene. Vi har hatt en dag sammen hvor vi har jobbet med rammene for bolystgruppene, hvordan de kan jobbe og delt informasjon om prosjektet, Lurøy, liv laga i nye daga. Fremover jobbes det med å få alle bolystgruppene på plass og i drift. Frist for dette er 1. oktober. Samtidig er det flere bolystgrupper som allerede er godt i gang og har hatt sine første møter.

Hva skjer videre

Bolystgruppene skal etableres og vi skal lage handlingsplaner lokalt og for hele prosjektet. Vi jobber for samarbeidsprosjekter og lokale aktiviteter, både etablerte og nye tiltak.

Har du lyst å bidra?

Ta kontakt med ditt lokalutvalg, så får du mer informasjon om hva det vil si å være med i ei bolystgruppe. Informasjon finner du på hjemmesiden til Lurøy kommune her.

Har du andre spørsmål ta kontakt med prosjektleder Aileen Safi Bjørnstad

Mobil: 96042782 eller E-post: aileen.bjornstad@luroy.kommune.no