Skogrydding kommunale veier i Lurøy kommune

De siste årene har vekst når det gjelder vegetasjon som trær, busker, etc. blitt en utfordring på de kommunale veiene mtp. sikkerhet, trafikk og veivedlikehold, spesielt når det gjelder brøyting.

Enkelte brøyteentreprenører har varslet om at det kan være vanskelig å gjennomføre brøyting for enkelte strekninger allerede kommende sesong.

Lurøy kommune vil i løpet av sommeren/høsten gjennomføre skogning på enkelte av de kommunale veistrekningene i alle kretser.

Skogning vil utføres maskinelt. Dette gjelder i en avstand på ca. 3 meter fra veiskulder, og opp til 4 meters høyde fra toppdekke.

I denne forbindelse oppfordrer vi grunneiere til å gjennomføre skogning selv. Der grunneier ikke har mulighet, eller ikke ønsker å gjennomføre skogning selv, kan Lurøy kommune utføre arbeidet.

Hvis det er særlige hensyn i forhold til skogning grunneier ønsker må tas, kontaktes teknisk etat pr. e-post på adressen: teknisk@luroy.kommune.no eller pr. tlf. 75 09 16 00