Stipendmulighet: Skriv bachelor- eller masteroppgave med case fra Lurøy kommune

Lurøy kommune tilbyr nå en spennende stipendordning for studenter som ønsker å skrive bachelor- eller masteroppgave med en case fra vår kommune. Dette er en unik mulighet for både ansatte i kommunen og eksterne studenter til å fordype seg i relevante temaer som kan bidra til å utvikle og forbedre tjenestene i Lurøy kommune.

Hvorfor velge Lurøy kommune som case?

• Reell innflytelse: Ditt arbeid kan ha direkte påvirkning på utviklingen av kommunale tjenester og bidra til positiv endring.
  • Nærkontakt med fagfeltet: Jobb tett med erfarne fagpersoner og få verdifulle innsikter og veiledning.
  • Praktisk erfaring: Få hands-on erfaring med reelle problemstillinger i en offentlig forvaltning.
  • Stipend: Økonomisk støtte som hjelper deg med å fokusere fullt ut på din forskning og skriving.

Hvem kan søke?

Denne stipendordningen er åpen for både ansatte i kommunen og eksterne studenter som studerer emner relatert til offentlig forvaltning, sosialt arbeid, helse, utdanning, miljø, teknologi, HR eller andre relevante felt.

Ønsker du å få tips om problemstillinger som er aktuelle for oss, kan du kontakte oss, så setter vi deg i kontakt med ledere innen ditt fagfelt. Postmottak@luroy.kommune.no Merk “stipend” i emnefeltet

Stipendordningen

Stipendet er på 10 000 kroner. For oss er det avgjørende at du som skal skrive med utgangspunkt i Lurøy, gjør deg kjent med samfunnet og får snakke med fagpersoner som jobber innen fagfeltet i forbindelse med arbeidet med oppgaven. Derfor dekker vi også reiseutgifter for inntil 6000 og vi bidrar med bolig under oppholdet, dersom det er behov for dette.

Slik søker du

Interessert i å søke? Send en søknad som inkluderer:

• En kort beskrivelse av deg selv, din motivasjon for å skrive om Lurøy, og ditt forskningsprosjekt
  • Hvordan ditt prosjekt kan bidra til Lurøy kommunes tjenesteutvikling
  • Din CV og relevante akademiske referanser

Kontaktinformasjon

For mer informasjon om stipendordningen og søknadsprosessen, ta kontakt med Rigmor Nygård Hansen

Ikke gå glipp av denne unike muligheten til å kombinere akademisk arbeid med praktisk innvirkning. Søk om stipend i dag og bli en del av Lurøy kommunes spennende utviklingsreise!

Siste frist for å søke er 15. november. Søknadene vil bli behandlet innen 25. november og søkere vil bli informert om resultat av søknaden umiddelbart.

Rigmor Nygård Hansen